بخشش در زندگی زناشویی

بخشش در زندگی زناشویی

عنوان

کتاب الکترونیکی بخشش در زندگی زناشویی

نویسنده

مشاوران گروه خردساز

زبان

فارسی

تعداد صفحه

23

انتشارات

انتشارات آنلاین علم فرزانگان برنا

گذشت، یک هنر فراموش‌شده

گذشت ممکن است کاری بزرگ و الهی باشد اما هیچ‌کس تابه‌حال نگفته است که این کار، کاری آسان است. زمانی که شخصی قلب شما را می‌شکند برایتان خیلی سخت است تا کینه و یا غصه‌ای که از او در دل شما نشسته است، از ذهن و قلب خود خارج کنید؛ اما ثابت‌ شده درحالی‌که بخشیدن افراد کاری ممکن است ولی به‌هیچ‌عنوان دور از ذهن نیست و درعین‌حال برای سلامتی ذهن و جسم مفید و مؤثر خواهد بود.
دکتر فردریک لاسکین نویسنده «به خاطر خدا ببخشید» می‌گوید:

افرادی که به‌راحتی مردم را به دلیل کارهای نادرست و ناراحت‌کننده می‌بخشند، افرادی هستند که نسبت به سایر افراد کمتر دچار افسردگی می‌شوند و همچنین غضب و استرس از آن‌ها دور است و همچنین بسیار امیدوار هستند و کمتر سیستم ایمنی بدن خود را تحریک کرده و مسلماً آرامش بیشتری خواهند داشت. در اینجا به شما گفته می‌شود که در مواقع عصبانیت چگونه به خود آرامش دهید و تا حدودی تمدد اعصاب پیدا کنید.
  • خود را آرام کنید:
    عصبانیت خود را کنترل کنید، یکی از ساده‌ترین روش‌های مدیریت استرس را به کار ببرید: چند نفس عمیق بکشید و در مورد چیزی فکر کنید که به شما یک احساس خوب و زیبا می‌دهد به‌عنوان‌مثال یک صحنه زیبا از یک منظره یا به کسی که شما عاشقانه دوستش دارید.
  • منتظر نباشید که از شما عذرخواهی کنند:
    اغلب اوقات شخصی که شما را آزرده است هیچ قصدی ندارد تا برای عذرخواهی نزد شما بیاید.
  • بیش‌ازحد خود را با مشکل درگیر نکنید:
    به‌جای اینکه روی مشکل و ناراحتی پیش‌آمده تمرکز کنید یاد بگیرید عشق را جست‌وجو کنید و زیبایی‌ها و مهربانی‌های اطراف خود را ببینید زیرا کسی که در حق شما بدی کرده است حتماً روزی درجایی دیگر به شما محبت کرده است سعی کنید بیشتر آن‌ها را به خاطر بیاورید.
  • سعی کنید مسئله را ازنقطه‌نظر و دیدگاه او بینید:
    اگر شما تصور کنید که جای او هستید ممکن است متوجه شوید آن شخص تمام این کارها و واکنش‌ها را به دلیل عصبانیت، خشم و یا حتی عشق انجام داده است و سپس سعی کنید نامه‌ای از طرف شخصی که شما را آزرده است به خودتان بنویسید و تمام نقطه‌نظرهایی را که احساس می‌کنید ممکن است وجود داشته باشد، یادآور شوید.
  • مزایای بخشش و بخشیدن را یاد بگیرید:
    تحقیقات نشان داده است افرادی که بقیه را می‌بخشند انرژی بیشتری دارند، دارای اشتهای خوبی هستند و دچار اختلالات خواب نمی‌شوند.
  • فراموش نکنید که خودتان را نیز ببخشید:
    در بعضی از افراد بخشیدن خودشان بزرگ‌ترین و سخت‌ترین معضل است یاد بگیرید خودتان را نیز به دلیل کارهای خطایی که انجام داده‌اید سرزنش نکنید و خودتان را نیز ببخشید.
دکتر فرانکل در کتاب خود به این نکته اشاره کرده :
که آن‌هایی که بهترین بودند هرگز بازنگشتند و در حقیقت آن‌قدر از خود برای دیگران مایه گذاشتند که دیگر از خودشان چیزی باقی نماند. آیا می‌ارزد به خاطر چند سالی یا چند صباحی بیشتر عمر کردن انسانیت را بفروشیم؟ آیا در این معامله سود می‌کنیم؟ پایمال کردن حق دیگران به خاطر کمی بیشتر خوردن یا پوشیدن یا داشتن. آیا این داشتن‌ها ارزش این‌همه فرومایگی را دارد؟ سعی کنید در زندگی گاهی خود را به‌جای دیگران بگذارید. فقط از زاویه دید خود به مسائل نگاه نکنید. فقط خود را نبینید. در این جهان میلیون‌ها انسان زندگی می‌کنند. حس بشردوستانه احساس تنهایی و انزوا را می‌زداید. اگر ذره‌ای به خدا ایمان دارید بدانید که پاداش و نمره گذشت شما هرگز بی‌پاسخ نخواهد ماند. آنچه را که از خود برای دیگران خالی می‌کنید خداوند برای شما پر خواهد کرد. شما اگر راه لذت بردن از زندگی را بیابید از یک دسته‌گل به‌اندازه یک گلستان رایحه استنشاق خواهید کرد و اگر فقط حرص و طمعِ داشتن را داشته باشید نه‌تنها ازآنچه دارید لذت نخواهید برد بلکه فقط بیش‌ازپیش انباشته کرده و در طمعِ باز هم بیشتر داشتن خواهید سوخت.

این مطالب گوشه ای از کتاب الکترونیکی «بخشش در زندگی زناشویی» است که در ۲۳ صفحه می توانید آن را سریعا مطالعه کرده و اثرات آن را در زندگی زناشویی خود ببینید.

 

برای مشاهده و دانلود کتاب، اگر از قبل اشتراک دارید، در حساب کاربری خود کنید یا اشتراک تهیه کنید.

دانلود کتاب الکترونیکی بخشش در زندگی زناشویی

حجم 1,452
فرمت pdf
زنبیل خرید