پانزده راه برای متفاوت فکر کردن مانند افراد ثروتمند

ذهن ثروتمند
نویسنده: سپیده ناجی

چه چیزی جداکننده‌ افراد ثروتمند از بقیه مردم است؟

یک ذهنیت ثروتمند

  1. افراد ثروتمند فکر می‌کنند خودخواهی، یک حُسن است!

افراد عادی احساس می‌کنند نیاز دارند تا دنیا را نجات دهند و بقیه افراد را نسبت به خودشان ارجحیت می‌دهند؛ چیزی که باعث فقیر شدن آنها می‌شود. اما نگرش افراد ثروتمند این است که اگر آنها در ابتدا به خودشان کمک نکنند، نمی‌توانند به دیگران نیز کمک کنند. این یک ویژگی بسیار مهم و برجسته تفکر ثروتمندان است.

  1. افراد ثروتمند دارای فعالیت‌های ذهنی هستند

شما هیچ‌وقت فرد ثروتمندی را نخواهید دید که خود را درگیرِ خریدن بلیط بخت‌آزمایی کند (حتی زمانی که ثروتمند نباشد). افراد عادی همواره چشم‌انتظار دیگران برای ثروتمند شدن هستند؛ بلیط‌های بخت‌آزمایی، دولت، دوست و یا همسر. اما این تنها سبب فقیر ماندن آنها می‌شود. افراد ثروتمند عمل می‌کنند و زمانشان را به حل‌کردن مشکلات اختصاص می‌دهند.

  1. افراد ثروتمند به یک دانش خاص توجه دارند تا یک آموزش رسمی!

افراد عادی بر این باورند که راه ثروتمند شدن، فراگیری دوره‌های آکادمیک استادی (لیسانس، فوق لیسانس) و دکترا است. افراد ثروتمند عموماً ثروتمند هستند زیرا آنها از راهی درآمد کسب می‌کنند که دانش خاص آن را به‌دست آورده‌اند.

  1. افراد ثروتمند برای آینده رویاپردازی می‌کنند!

افراد ثروتمند زمان زیادی را به نگریستن در آینده و تعیین اهداف اختصاص می‌دهند و مشتاقانه منتظرند تا ببینند چه چیزی در پیش رو دارند. افراد عادی اما در گذشته سیر می‌کنند و این قضیه اغلب با ناراحت‌کردن و افسردگیِ آنها سبب می‌شود تا عقب بمانند.

جمله انگیزشی گاندی
  1. افراد ثروتمند کاملاً منطقی درباره پول فکر می‌کنند!

افراد عادی و تحصیلکرده می‌توانند در دامِ فکر کردنِ احساسی درباره پول گرفتار شده و فقط خواستار این باشند که دوران بازنشستگی راحتی داشته باشند. افراد ثروتمند رابطه‌ای منطقی با پول برقرار می‌کنند و آن را به‌عنوان ابزاری مشاهده می‌کنند که گزینه‌ها و فرصت‌ها را نشان می‌دهد.

  1. افراد ثروتمند علاقه‌شان را دنبال می‌کنند

اپرا وینفری می‌گوید: “شما باید به دنبال آنچه که به آن علاقمند هستید، باشید و آنچه را که دوست دارید انجام دهید”. افراد ثروتمند راهی را برای انجام کاری که دوست دارند پیدا می‌کنند. افراد عادی با انجام کارهایی که دوست ندارند، پول به‌دست می‌آورند.

  1. افراد ثروتمند هدف‌گذاری‌ بزرگ دارند

افراد عادی انتظارات کمتری از خود برای جلوگیری از ناامیدی و دستیابی به رویاهایشان دارند در حالی‌ که افراد ثروتمند از خودشان انتطار زیادی دارند و مصرانه رویاهایشان را دنبال می‌کنند.

  1. افراد ثروتمند باور دارند که باید “کسی” باشند!

افراد عادی باور دارند که باید “کاری” را انجام دهند تا ثروتمند شوند و تنها بر روی نتایجِ فوری و گذرا تمرکز می‌کنند. در صورتی که افراد ثروتمند به‌طور پیوسته بر روی بهتر کردن خودشان تمرکز کرده و از موفقیت‌ها و شکست‌ها درس می‌گیرند.

  1. افراد ثروتمند از پولِ افراد دیگر استفاده می‌کنند!

افراد عادی بر این باورند که آنها برای پول در آوردن فقط به پول و حق‌الزحمه خود احتیاج دارند در حالی‌که افراد ثروتمند مشکلی در استفاده از پول دیگران نمی‌بینند!

  1. افراد ثروتمند کمتر از آنچه که به‌دست می‌آورند خرج می‌کنند

ممکن است متناقض با موضوع این مقاله به‌ نظر برسد؛ اما افراد ثروتمند رفتار و روش ثروتمند بودن را اتخاذ می‌کنند و به‌راحتی می‌توانند کمتر از درآمدشان خرج کنند اما افراد عادی بیشتر از آنچه کسب می‌کنند، خرج می‌کنند.

جمله انگیزشی بنجامین فرانکلین
  1. افراد ثروتمند به فرزندان خود چگونه ثروتمند بودن را آموزش می‌دهند!

افراد عادی به فرزندان خود آموزش می‌دهند که چگونه در شرایط بی‌پولی نجات یابند اما افراد ثروتمند به فرزندان خود در سنین پایین دنیای داشتن‌ها و نداشتن‌ها را آموزش می‌دهند.

  1. افراد ثروتمند اجازه نمی‌دهند که پول باعث استرس و اضطراب آنها شود

افراد ثروتمند آرامش ذهنیِ خود را در ثروت و قدرت می‌یابند و از اعتراف به این‌ که پول حلال مشکلاتِ زیادی است، واهمه‌ای ندارند و این موضوع به آنها اجازه می‌دهد تا به‌راحتی پول بدست آورند. افراد عادی پول را مانند یک میدانِ جنگ بزرگ و شیطانی ضروری می‌بینند که مجبور به تحمل آن هستند.

  1. افراد ثروتمند ترجیح می‌دهند تا به جای سرگرم‌شدن، آموزش ببینند!

افراد عادی برعکس‌اند. آنها رمان و روزنامه می‌خوانند و خود را سرگرم می‌کنند به جای اینکه به آموزش دیدنِ پیوسته بعد از دوران مدرسه بپردازند.

  1. افراد ثروتمند اطراف خودشان را با افراد روشن‌فکر و باهوش پر می‌کنند

افراد عادی فکر می‌کنند ثروتمندان افرادِ متکبر و خشکی هستند که نگرش منفی‌ای به افراد ثروتمندتر از خود دارند. افراد ثروتمند اما توانایی بالایی برای هدایتِ این نگرش‌های منفی دارند. آنها تلاش می‌کنند تا دایره اطرافیان خودشان را تنها با افراد پرانگیزه و موفق پر کنند.

  1. افراد ثروتمند بر روی کسب‌کردن و به‌دست آوردن اهداف تمرکز می‌کنند

افراد عادی بر روی پس‌انداز و از دست‌دادن فرصت‌ها به‌وسیله تلاش برای زندگیِ سخت خود تمرکز می‌کنند ولی افراد ثروتمند به‌طور مدام بر روی اهداف و جهش‌های بزرگ و چگونگیِ به‌دست آوردنشان تمرکز می‌کنند.

اشتراگ گذاری:

ارسال به واتس آپ
ارسال به ایمیل
ارسال به تلگرام

Add a Comment

برای افزودن دیدگاه باید وارد شوید .

مطالب مرتبط

زنبیل خرید