عادت به چیزهای خوب

چرا ما به چیزهای خوب در زندگی‌مان عادت می‌کنیم؟

عنوان

کتاب الکترونیکی چرا ما به چیزهای خوب در زندگیمان عادت می کنیم؟

نویسنده

مشاوران گروه خردساز

زبان

فارسی

تعداد صفحه

20

انتشارات

انتشارات آنلاین علم فرزانگان برنا

خو گیری به لذت چیست و چگونه برای ما اتفاق می ­افتد؟

خوگیری به لذت یک اصطلاح در روانشناسی است که وضعیت بسیاری از روابط طولانی‌­مدت را بیان می­‌کند. خوگیری به لذت در اصل عادت کردن به چیزهای خوبی است که فرد در زندگی خود دارد. انسان­‌ها توانایی حفظ وضعیت احساسی خود را دارند. این بدین معناست که شما یک سطح خوشحالی پایه در اختیار دارید.

این موضوع هنگامی به شما کمک می­کند که تجربه بدی داشته­‌اید و برای بازگرداندن خوشحالی با سطح پایۀ آن، به زمان نیاز است. ما در طول زمان خودمان را با تجربه بد سازگار می­‌کنیم و به سطح پایۀ خوشحالی باز می­‌گردانیم. اما متأسفانه این موضوع در مورد خوشحالی نیز صادق است. هنگامی که یک اتفاق خوب برای ما می­‌افتد، سطح خوشحالی ما بالا می­‌رود، اما این وضعیت نیز پایدار نیست و بعد از مدتی به این وضعیت خو می­گیریم. در ابتدا و هنگامی که هدیه دریافت می­‌کنیم، دوستی پیدا می­‌کنیم و یا تجربه خوبی داریم، هیجان و خوشحالی زیادی در ما ایجاد می­‌شود، اما بعد از گذشت زمان، ما به وضعیت جدید عادت می‌­کنیم و دیگر این وضعیت مانند قبل برایمان لذت­‌بخش نیست.

خو­گیری به لذت برای همه­ ما اتفاق می‌­افتد و معمولاً ما حتی متوجه روی دادن آن نیستیم. همین الان ده ثانیه وقت بگذارید و اتفاقات خوبی که در سال گذشته برایتان اتفاق افتاده را مرور کنید. برای من خرید خودروی جدید بسیار مسرت‌­بخش بود. در چند ماه اول هر موقع که می­خواستم سوار خودرو شوم، احساس هیجان و لذت به من دست می­داد. همچنین با دوستان و نزدیکان در مورد آن صحبت می‌­کردم. اما بعد از مدتی خودرو دیگر جذابیت اولیه را برایم نداشت و مانند یک کالای عادی در زندگی برایم به حساب می­‌آمد. شش ماه بعد متوجه شدم که حتی آن را به کارواش هم نمی‌­برم.

حتماً از خودتان سؤال می کنید که رابطه شما چه ربطی به خودروی من دارد؟

باید بگویم که همین فرآیند در روابط عاشقانه نیز رخ می‌دهد. در ابتدای رابطه، احتمالاً شنیدن صدای همسرتان باعث خوشحالی شما می­‌شود. اما بعد از مدتی شما در طول زمان با او حرف می‌­زنید، بدون آن­که دیگر متوجه این قضیه شوید. ممکن است رسیدن شوهرتان به خانه پس از یک روز کاری، دیگر مانند قبل شما را خوشحال نکند. نمی‌­توان گفت که این موارد چیز بدی است، اما دلایلی است که نشان از سازگاری ما با اوضاع دارد.

اگر حس عاشقی همیشه در ما می­‌ماند، مسلماً حتی یگر نمی‌­توانستیم کارهای معمولی زندگی را نیز انجام دهیم.

اما از طرف دیگر دوست نداریم که شریک زندگیمان نیز برایمان عادی شود. گاهی اوقات اگر از همسرمان خطایی سر بزند، ممکن است از او دلخور یا عصبانی شویم و این موضوع ممکن است به نزاع منتهی شود. این زمانی است که ممکن است حس عاشقانه از بین برود. اما لزوماً نباید این­گونه شود. ما می­‌توانیم گرایشات انسانی خود را کنترل کنیم و با خوگیری به لذت مبارزه کنیم.

اما چگونه؟

شما می‌توانید راهکار آن را با مطالعه متن کامل این کتاب الکترونیکی بدست آورید.

خوشبختی بدون برنامه تنها یک رویاست؛

برای مشاهده و دانلود کتاب، اگر از قبل اشتراک دارید، در حساب کاربری خود کنید یا اشتراک تهیه کنید.

دانلود کتاب الکترونیکی چرا ما به چیزهای خوب در زندگیمان عادت می کنیم؟

حجم 1,338 کیلوبایت
فرمت pdf
زنبیل خرید