ارتباط با خانواده همسر

نحوه برقراری ارتباط با خانواده همسر

عنوان

کتاب الکترونیکی نحوه برقراری ارتباط با خانواده همسر

نویسنده

مشاوران گروه خردساز

زبان

فارسی

تعداد صفحه

18

انتشارات

انتشارات آنلاین علم فرزانگان برنا

چطور با والدین همسرمان رفتار کنیم؟

همه ما آزادی را دوست داریم و دوست نداریم از کسی اطاعت کنیم. اما احترام گذاشتن، مدارا کردن و توجه کردن به خواسته‌های پدر و مادر همسرمان، «اطاعت کردن» و «بردگی» نیست.

روانشناسان معتقدند اگر مادرزن و داماد و مادر شوهر و عروس به رفتارهایی که حساسیت طرف مقابل را برمی‌انگیزد آگاه باشند و برای لحظاتی که در کنار هم هستند این رفتارها را انجام ندهند، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

برای مهمانی شام شب جمعه، از یک هفته قبل برنامه‌ریزی کردم و تمام کارهایم را یک روز جلوتر تمام کردم. خوشحال بودم که خانواده خودم و همسرم مهمان ما هستند. نهایت تلاشم را کردم تا پدر و مادرم به داشتن فرزندی مثل من افتخار کنند و پدر و مادر همسرم هم در خانه فرزندشان احساس آرامش و شادی بکنند، اما همه‌چیز به خاطر یک حرف و حرکت ناخواسته به هم ریخت. نمی‌دانم تقصیر من بود یا خانواده همسرم. هنوز هم نفهمیده‌ام توقع آن‌ها از من بالاست یا رفتار من با آن‌ها صحیح نیست.

در اغلب موارد همین‌طور بی‌دلیل و اتفاقی، لحظه‌های خاص، موقعیت‌های ویژه زندگی، رابطه‌های ما و… به خاطر یک حرف یا حرکت نادرست و ناخواسته خراب می‌شود. رابطه عروس و مادر شوهر یا مادرزن و داماد هم از این قاعده مستثنا نیست. شاید اگر در همه سال‌های پیش از ازدواج، از روابط تیره‌وتار عروس و مادرشوهر یا مادرزن و داماد برای ما نقل نمی‌کردند یا نقل می‌کردند و راهکارهای رفع این مشکل را هم می‌گفتند، بعد از ازدواج این‌قدر راهمان را گم می‌کردیم. در این جا درباره رفتارهای درست با والدین همسرمان صحبت می‌کنیم.

  • بفهم و بپذیر

یادم نمی‌رود روزی را که برای بله‌برون آمدید خانه ما. از خجالت آب شدم. آرزو می‌کردم کاش هیچ‌وقت کادوی توی بی‌سلیقه را باز نمی‌کردم. آبرویم پیش همه رفت… این حرف‌ها، یادآوری‌های ناراحت‌کننده‌ای است که نه‌تنها تغییری در هیچ‌چیز ایجاد نمی‌کند بلکه کدورت، دلخوری و آزردگی خاطر زن و شوهر را نیز به دنبال دارد.

به عقیده روان‌شناسان، نخستین گام برای داشتن زندگی موفق «انتخاب همسر از طبقه و جایگاه اجتماعی – فرهنگی شبیه به هم» است. هر چه شباهت خانواده‌ها ازنظر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… نزدیک‌تر باشد، ازدواج موفق‌تر خواهد بود. دلیل این موفقیت هم این است که رفتارها و شیوه زندگی زن و مرد به هم نزدیک‌تر است چون تربیت تقریباً مشابهی داشته‌اند؛ اما گاهی به دلایل مختلف انتخاب همسر طوری است که خانواده‌ها شباهت کمتری به هم دارند و درنتیجه نقاط مشترک کمتری هم بین زن و مرد دیده می‌شود. این تفاوت دیدگاه‌ها سرآغاز جنگ و جدل میان زن و شوهر با همدیگر و با والدین طرف مقابل است؛ بنابراین اگر می‌خواهیم زندگی زناشویی خوب موفقی داشته باشیم، بعد از ازدواج باید تفاوت‌های بین والدین خودمان و همسرمان را بفهمیم و بپذیریم.

  • باهوش باشیم
  • قضاوت نکنیم
  • با والدین برنامه‌ریزی نکنیم

ادامه این سرفصل ها و سایر مطالب این بخش را می توانید در این کتاب الکترونیکی مطالعه نمایید.

[purchase_link id=”4374″ text=”خرید” style=”button” color=”blue”] [stextbox id=”file”]

خوشبختی بدون برنامه تنها یک رویاست؛

این برنامه را مجموعه گردشگری خوشبختی با تمام کتابهای الکترونیکی و ویدئوهای طبقه بندی شده در اختیار شما زوجین عزیز قرار می دهد که هر کدام موضوعی را در بر می گیرد که زوجین از ابتدای زندگی مشترک و در ادامه قطعا به آن نیاز دارند. شما می توانید در صورت تمایل به غنی سازی رابطه خود با همسرتان تمام شماره های مجلات چهل ستون خوشبختی را با ۵۰ درصد تخفیف به صورت یکجا خرید نمایید.

[/stextbox]

 

برای مشاهده و دانلود کتاب، اگر از قبل اشتراک دارید، در حساب کاربری خود کنید یا اشتراک تهیه کنید.

دانلود کتاب الکترونیکی نحوه برقراری ارتباط با خانواده همسر

حجم 1,790 کیلوبایت
فرمت pdf
زنبیل خرید