افزایش صمیمیت زندگی

چگونه صمیمیت را به زندگی مشترک بازگردانیم

عنوان

کتاب الکترونیکی چگونه صمیمیت را به زندگی مشترک بازگردانیم؟

نویسنده

مشاوران گروه خردساز

زبان

فارسی

تعداد صفحه

14

انتشارات

انتشارات آنلاین علم فرزانگان برنا

حفظ صمیمیت در زندگی بسیار مهم است، زیرا به اشتراک­ گذاری احساسی و جسمی شما بستگی دارد. با این حال، گاهی اوقات صمیمیت از بین می­ رود و زوج ها از یکدیگر دور می­شوند. این به معنای پایان زندگی و یا عدم عشق در زوجین نیست. شما می­توانید با اولویت دادن به ازدواج خود، صمیمیت در زندگی را افزایش دهید. با صرف زمان در کنار یکدیگر، انجام دادن برخی کارها با یکدیگر و ارتباط مؤثر می­توانید این صمیمت را بازیابید.

در ادامه با چهار روش بازگرداندن صمیمیت به زندگی آشنا خواهید شد.

روش ۱- مواجهه با مشکل

  1. علت عدم صمیمیت را شناسایی کنید. تعیین اینکه چه چیزی باعث عدم صمیمیت در رابطه شما می­شود، به شما کمک می­کند تا به جلو حرکت کنید و رابطه خود را بهبود ببخشید. دلایل زیادی برای کم شدن صمیمیت وجود دارد. به این که چرا صمیمیت میان شما و همسرتان کم شده است، فکر کنید و سپس با شریک زندگی خود در مورد آن صحبت کنید. از او بپرسید که آیا او نیز همین نظر را دارد و دلیل آن را از او جویا شوید.
    • این کار می­تواند بسیار مؤثر باشد، به خصوص اگر شما و همسرتان دلایل متفاوتی برای عدم صمیمیت قائل هستید. این کار می­تواند روش خوبی برای شروع بحث در مورد مسائل زندگی شما باشد.
    • برای مثال، هزینه­ها، شغل، فرزندان، والدین، تعهدات و کمبود زمان معمولاً منجر به کاهش صمیمیت می شود. با این حال شما هرگز نمی­توانید دلیل اصلی را بیابید، مگر اینکه در مورد آن صحبت کنید. بدون صحبت مستقیم با همسرتان، شما نمی­توانید مشکل اصلی را بیابید.
  1. زندگی زناشویی خود را در اولویت قرار دهید. زندگی پر از هیجانات و مسئولیت­ هاست. هنگامی که شما مشغول فرزندان، شغل، تعهدات و مسئولیت­ های دیگر خود هستید، ممکن است نتوانید بر زندگی زناشویی خود تمرکز کنید. این موضوع می­تواند منجر به کاهش صمیمیت شود. ازدواج شما باید بخش مهمی از زندگی شما باشد. شما باید ازدواج خود را به یکی از جنبه ­های مهم زندگی­تان تبدیل کنید.
    • این موضوع بدین معناست که شما باید هر روز بر روی ازدواج و رابطه خود کار کنید. ممکن است لازم باشد برخی از تعهدات را رها کنید یا برخی کارها را به روز دیگر موکول کنید. بنابراین باید ازدواج خود را بخش مهمی از زندگی خود تلقی کنید.
    • به عنوان مثال، می­توانید غذا را از بیرون سفارش دهید و یا فرزندانتان را به والدین خود بسپارید و یا ایمیل ­های کاری خود را هنگامی که در خانه هستید، بررسی نکنید.
    • به جای تماشای تلویزیون برای دو ساعت، می­توانید با همسر خود حمام کنید، در وان بنشینید و صحبت کنید و یا یک فعالیت مشترک انجام دهید.
  1. میان همسر و فرزندانتان توازن ایجاد کنید. گاهی اوقات، تمرکز بر روی فرزندان، ارتباط با همسر را کاهش می­دهد، زیرا تمام توجه به فرزندان است. بخشی از داشتن یک خانواده سالم و پرورش فرزندان به داشتن یک رابطه سالم زناشویی بر می­گردد. شما می­توانید از وقتی که برای فرزندانتان صرف می­کنید، کم کرده و آن را به همسر خود اختصاص دهید تا به بهبود رابطه خانوادگی خود کمک کنید.
    • این کار به معنای نادیده گرفتن فرزندانتان نیست. داشتن یک ازدواج صمیمی، شاد و بدون استرس برای فرزندانتان به اندازه بودن در کنار آن­ها مهم است.

به عنوان مثال، در تعطیلات آخر هفته، ممکن است از فرزندان خود بخواهید در اتاق خود برای نیم تا یک ساعت به بازی بپردازند تا شما و همسرتان فرصت صحبت با یکدیگر را داشته باشید.

این مقاله بخشی از کتاب الکترونیکی “چگونه صمیمیت را به زندگی بازگردانیم ؟” می باشد.

برای مشاهده و دانلود کتاب، اگر از قبل اشتراک دارید، در حساب کاربری خود کنید یا اشتراک تهیه کنید.

دانلود کتاب الکترونیکی چگونه صمیمیت را به زندگی مشترک بازگردانیم؟

حجم 2,796 کیلوبایت
فرمت pdf
زنبیل خرید