راز پولدار شدن که ثروتمندان را از فقرا جدا می‌کند

راز پولدار شدن ثروتمندان

راز پولدار شدن که بخش اندکی از جامعه را از بقیه جدا می‌کند چیست؟ معمولاً هم ثروتمندان و هم افراد طبقه متوسط و ضعیف با مقدار یکسانی از پول شروع می‌کنند؛ ولی آنها فلسفه فکری و رفتاری متفاوتی دارند! این فکر هیجان‌ انگیزی است! چرا نباید تمام وقتمان را صرف شغل خودمان کنیم و پاره‌ای از وقتمان را به ثروت اختصاص دهیم؟ چه احساسی دارید وقتی که صادقانه می‌توانید بگویید: “من برای ثروتمند شدن کار می‌کنم؛ نه فقط برای پرداخت قبض‌ها و بدهی‌هایم”!  وقتی که برنامه‌ای برای ثروت داشته باشید، آنقدر پر از انگیزه و هیجان می‌شوید که شب‌ها به سختی به خواب می‌روید. خب اگر با من مخالفت نکنید، می‌خواهم فرمول ساده‌ای را برای خلق ثروت با شما به اشتراک بگذارم. این عقیده من برای “چگونگی اختصاص دادن پول” است.

راز پولدار شدن : قانون  ۷۰ به ۳۰

وقتی که مجموعه‌ای از قبض‌ ها و هزینه های ضروری خود را پرداخت کردید، یاد بگیرید با ۷۰% درآمدی که باقیمانده از آن است زندگی کنید. البته چیزهای ضروری و تجملاتی هم وجود دارند که شما برایشان پول خرج می‌کنید. معمولاً باید حدود ۳۰% درآمدهای شما باقی بماند. بله این یک راز پولدار شدن مهم است. اگر اینطور نیست، اول ۳۰% را کنار بگذارید و بعد هزینه‌های روزمره را انجام دهید. پس مهم است که نگاه شما برای اختصاص دادن آن ۳۰% باقیمانده چگونه باشد. بیایید آن را با راه‌های زیر استفاده کنیم:

جمله انگیزشی از رابرت کیوساکی

خیریه

یک سوم از آن ۳۰ درصدی که خرج نمی‌شوند، باید صرف خیریه شوند. کار خیر یعنی عملی که طی آن به جامعه یا نهادی چیزی را برمی‌گردانید و به آن دسته افرادی که احتیاج به یاری دارند کمک می‌رسانید. من عقیده دارم که اختصاص دادن ۱۰% از درآمد باقیمانده از مالیات و قبضها و هزینه‌ها مقدار معقول و مناسبی برای این کار است. عملِ بخشیدن باید سریع آموخته شود؛ حتی وقتی که ارقام کوچک هستند. واقعا راحت است که از ۱۰ هزار تومان، هزار تومان را به اینکار اختصاص دهیم. اما خیلی سخت‌تر است که صد میلیون تومان از یک میلیارد تومان را صرف خیریه کنید. با خود می‌گویید که: “اگر یک میلیارد تومان پول داشتم هیچ مشکلی برای بخشیدن صد میلیون تومان نبود” اما من خیلی مطمئن نیستم. صد میلیون تومان پول زیادی است! پس زودتر شروع به انجام آن کنید تا این عادت شما شود قبل از آن که پول زیاد در سر راه شما قرار بگیرد.

سرمایه گذاری ، راز پولدار شدن !

با ۱۰% بعدی درآمدی که از مالیات و قبض‌ها و هزینه‌ها باقیمانده است، شما به خلق ثروت خواهید پرداخت. این پولی است که شما برای خرید، تعمیرات، تولید و فروش از آن استفاده خواهید کرد. این کلید مشارکت در تجارت و راز پولدار شدن شما است، حتی اگر به صورت پاره‌ وقت باشد. خب برای خلق ثروت چه کاری انجام خواهید داد؟ راه‌های بسیاری وجود دارد. به قوه تخیل خود اجازه دخالت دهید. نگاه دقیقی به مهارت‌هایی که در محل کار جمع کرده‌اید یا حتی سرگرمی‌های خود بیاندازید. با این وجود امکان این وجود دارد که آنها به سرمایه‌ گذاری سودمندی برای شما تبدیل شوند. علاوه بر این شما همچنین فرا می‌گیرید که محصولی را به صورت عمده خریداری کنید و سپس به صورت خرده بفروشید یا می‌توانید بخشی از مالی را خریداری کرده و آن را اصلاح کنید و پیشرفت دهید. این ۱۰% را برای خرید تجهیزات مورد نیاز خود یا محصولات صرف کنید و شروع کنید. لازم به گفتن نیست که چه نابغه‌ای درون شما منتطر بیدار شدن با جرقه‌ای از یک فرصت مناسب است.

جمله انگیزشی ثروت و پول از وارن باف

پس‌ انداز

%۱۰ آخر باید پس‌انداز شود. من این را هیجان‌انگیزترین قسمت نقشه راز پولدار شدن شما در نظر می‌گیرم؛ به دلیل این که می‌تواند آرامش ذهنی را برای شما در روزهای سخت زندگی به ارمغان آورد. اجازه دهید تا تعریف “ثروتمند” و “فقیر” را به شما بگویم:

افراد فقیر پولشان را خرج می‌کنند و چیزی که از آن باقی می‌ماند را پس انداز می‌کنند.

افراد ثروتمند پولشان را پس انداز می‌کنند و چیزی که باقی می‌ماند را خرج می‌کنند.

در یکی از کشورهای اروپایی، ۲۰ سال پیش دو نفر که هر کدام ۱۰۰۰ دلار در یک ماه بدست آوردند، طی سال‌ها هر کدام رشد یکسانی داشتند. اما فلسفه یکی از آنها خرج کردن پول و پس‌ انداز کردن آنچه که باقی‌مانده بود و فلسفه دیگری اول پس‌انداز پول و سپس خرج کردن آنچه که باقی‌مانده بود. امروز اگر شما هر دوی آنها را بشناسید یکی را فقیر و دیگری را ثروتمند می‌نامید. بنابراین به خاطر داشته باشید که بخشیدن، سرمایه‌گذاری و پس‌انداز کردن مثل هر نظم و ترتیبی، تغییرات نامحسوسی را به همراه خواهد داشت. در انتهای هر روز، هفته، ماه نتایج به سختی قابل ملاحظه خواهد بود اما اجازه دهید که پنج سال سپری شود و تغییرات اعمال شوند. در پایان ۱۰ سال تغییرات نمایان می‌شوند.

هر دو گروه با مقدار یکسانی از پول شروع می‌کنند؛ ولی فلسفه فکری و رفتاری متفاوتی دارند!

نویسنده : جیم ران | ترجمه و برگردان : سپیده ناجی

اشتراگ گذاری:

ارسال به واتس آپ
ارسال به ایمیل
ارسال به تلگرام

Add a Comment

برای افزودن دیدگاه باید وارد شوید .

مطالب مرتبط

زنبیل خرید