نجات زندگی زناشویی

چگونه زندگی زناشویی خود را نجات دهیم ؟

عنوان

کتاب الکترونیکی چگونه زندگی زناشویی خود را نجات دهیم؟

نویسنده

مشاوران گروه خردساز

زبان

فارسی

تعداد صفحه

14

انتشارات

انتشارات آنلاین علم فرزانگان برنا

بخش اول
۱- توجه کردن به تعارض‌­ها

فهرستی از تفاوت­‌ها و اختلاف‌­های خود تهیه کنید.

کشمکش­‌های زندگی زناشویی همیشه به موضوع حاد (مانند خیانت یا جرّ و بحث­­‌های شدید) مرتبط نیستند. اگر ندانید که مشکل دقیقا کجاست، هیچ‌­گاه نمی‌­توانید آن را حل کنید، بنابراین نگاهی صادقانه به مسائل زناشویی خود بیندازید. به جای اشاره به جملات مبهم و کلی مانند “تو من را درک نمی کنی”، سعی کنید به جزئیات توجه کرده و به موضوع خاصی اشاره کنید. از خودتان سوالات دقیق‌­تری بپرسید:

آیا شما و همسرتان از یکدیگر دور شده‌­اید؟ آیا هر کدام از شما اهداف، علایق و یا دید متفاوتی نسبت به آینده دارد؟ آیا نیازهای روحی و جسمی شما برآورده شده است؟ نیازهای همسرتان چطور؟ آیا شما به خوبی با یکدیگر صحبت می­‌کنید و ارتباط دوستانه‌­ای دارید؟ آیا هنگامی که هر یک از شما یا همسرتان صحبت می­‌کنید، طرف مقابل به صحبت‌ها گوش می‌­دهد؟ آیا صحبت­‌های شما محدود بوده و فقط در حد ضرورت است؟ آیا شما در رویدادهای اضطراب­‌آور شریک زندگی­تان، مانند مشکلات کاری، مشکلات اقتصادی، بیماری و یا مرگ عزیزان، خود را درگیر می‌کنید؟

مسائلی را که مبنای مشکلات عمده زندگی زناشویی شما است، شناسایی کنید.

اگر کشمکش شما بر روی مسائل حاد، مانند خیانت، متمرکز است، شما هنوز باید بر روی مسائل مبنایی تمرکز کنید. این مسائل را شناسایی کرده و به آن ها توجه کنید، وگرنه شما و همسرتان در آینده در دام یک الگویی منفی اسیر خواهید شد. علاوه بر بازسازی اعتماد نسبت به یکدیگر، شما و همسرتان باید با عواملی که منجر به خیانت یکی از طرفین شده، مواجه شوید. شاید شما احساس کرده­‌اید که همسرتان به نیازهای شما توجهی نم‌ی­کند و یا رابطه شما خسته‌­کننده شده است.

به یاد داشته باشید که سرزنش کردن موثر نخواهد بود. به جای این که بگویید “من به تو خیانت کردم، چون تو از نظر جسمی و روحی من را ارضا نمی­کردی”، می­‌توانید بگویید “آنچه که من انجام دادم اشتباه بود و من از این کار پشیمان هستم. من تلاش می­کنم تا اعتماد از دست رفته را مجددأ ایجاد کنم و راه حلی برای مشکلات و اختلاف­‌ها پیدا کنم.”

به دنبال راه حل­‌های بالقوه برای مشکلات خود باشید:

مشخص کنید که آیا شما و همسرتان می­توانید مشکلات شناسایی شده را مورد بررسی قرار دهید. شما و همسرتان چه تغییرات خاصی را می­توانید برای بهبود شرایط انجام دهید؟ باید توجه داشت که شما و همسرتان هر دو باید برای حل مشکلات تلاش کنید.

یک کاغذ سفید بردارید و وسط آن یک خط بکشید. در بخش بالا کارهایی را که شما می­توانید انجام دهید، فهرست کنید و در بخش پایینی کارهایی را که همسرتان می تواند انجام دهد، فهرست کنید. شما و همسرتان می­توانید هر کدام به صورت جداگانه فهرستی از این کارها تهیه کنید و سپس آن­ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

برای مثال، ممکن است شما بنویسید که باید کمتر بر روی کار تمرکز کنید، به همسرتان دستور ندهید و مهربان‌­تر باشید. ممکن است شما از همسرتان انتظار داشته باشید که بیشتر در کارهای خانه و مراقبت از کودکان به شما کمک کند.

به کار کردن بر روی نقایص خود تعهد دهید.

هنگام بحث بر روی فهرست راه حل­‌های بالقوه، لحن سازنده خود را حفظ کنید. به جای تأکید بر روی تغییراتی که همسرتان باید در رفتار خود انجام دهد، بر روی این موضوع تمرکز کنید که چگونه می‌­توانید برای حل مسائل به او کمک کنید. به همین نحو، همسرتان نیز باید بر روی کارهایی که توان انجام آنها را برای حل مسائل دارد، تمرکز کند.

در این مرحله سعی کنید به خود و همسرتان بگویید: “اینها تغییراتی هستند که فکر می­کنم می­‌توانیم اعمال کنیم. ما هر دو باید به سمت جلو حرکت کنیم و نمی­خواهم فکر کنی که من تنها فهرستی از کارهایی که باید انجام بدهی، به تو داده‌­ام. بیا بر روی کارهایی که می توانیم با هم انجام دهیم تمرکز کنیم و از یکدیگر انتظار نامعقول برای انجام کاری نداشته باشیم.”

۱۲ راهکار دیگر را که در جهت بهبود زندگی زناشویی خود می‌توانید به کار گیرید در این کتاب الکترونیکی مطالعه نمایید.

برای مشاهده و دانلود کتاب، اگر از قبل اشتراک دارید، در حساب کاربری خود کنید یا اشتراک تهیه کنید.

دانلود کتاب الکترونیکی چگونه زندگی زناشویی خود را نجات دهیم؟

حجم 1,133 کیلوبایت
فرمت pdf
زنبیل خرید