بازسازی زندگی زناشویی

چگونه یک زندگی زناشویی را بازسازی کنیم؟

عنوان

کتاب الکترونیکی چگونه یک زندگی زناشویی را بازسازی کنیم؟

نویسنده

مشاوران گروه خردساز

زبان

فارسی

تعداد صفحه

16

انتشارات

انتشارات آنلاین علم فرزانگان برنا

یک زندگی زناشویی نیازمند اعتماد است. هنگامی که اعتماد از بین برود (به دلایل مختلفی چون خیانت، سوء استفاده و یا دروغ) هر دو طرف باید تلاش آگاهانه‌ای را برای بازسازی زندگی خود انجام دهند. یک زندگی زناشویی می‌تواند با بازسازی اعتماد، احیا شود. گام‌های مشخصی برای این کار وجود دارد که هر فرد باید برای بازسازی زندگی زناشویی انجام دهد.

بخش ۱
تصمیم گیری
۱- تصمیم بگیرید که قصد بازسازی زندگی زناشویی خود را دارید.
اگر خود را به بازسازی زندگی زناشویی متعهد نکنید، نمی‌توانید به طور کامل برای بازگشت اعتماد تلاش کنید. یک تصمیم صادقانه برای بازسازی، اولین گامی است که برای این فرآیند نیاز است.
• گاهی اوقات افراد تصمیم می‌گیرند که به زندگی زناشویی خود خاتمه دهند. این کار لزوما چیز بدی نیست و یک شکست برای شما محسوب نمی‌شود. اگر این مورد برای شما پیش بیاید، بازسازی رابطه کار بیهوده‌ای خواهد بود.
• تنها شما هستید که می دانید آیا رابطه زناشویی‌تان می‌تواند بازسازی شود یا نه. ممکن است دوستان و خانواده‌تان نظراتی در این مورد بدهند. این یک امر طبیعی است. با این حال، شما باید نظر نهایی را بدهید و تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما مناسب است.

۲- از خودتان بپرسید که چه نوع زندگی­‌ را می­‌خواهید.

به این فکر کنید آیا نظرتان نسبت به زندگی مشترک تغییر کرده است و آیا این نظرات واقع­‌گرایانه هستند یا خیر؟

  • گاهی اوقات افراد از نظر شخصیتی تغییر می­‌کنند. ممکن است نظرات و عقاید ۱۰ سال پیش شما با الآن متفاوت باشد. اما ممکن است همسرتان این­گونه نباشد. این موضوع می‌­تواند موجب مسائلی شود، اما در کل بدین معنا نیست که شما یا همسرتان آدم بدی هستید.
  • آگاهی از نظر همسرتان نیز در این باره مهم است. او نیز ممکن است از شرایط خوشحال نباشد.
  • بسیاری از اوقات، زوج‌­های تازه ازدواج­‌کرده از یکدیگر انتظارات ایده­‌آل­‌ گرایانه­‌ای دارند. این موضوع به خصوص در زوج‌­های جوان دیده می‌­شود. اگر چنین شرایطی بر زندگی حاکم باشد، ممکن است یکی از زوج­‌ها احساس کند که به او خیانت شده است، حتی اگر خطایی از شریک زندگی او سر نزده باشد. بررسی انتظارات غیرمعقول و ایده‌­آل­ گرایانه می‌­تواند مشخص کند که چه ازدواجی خوب است.
  • افرادی که در زندگی زناشویی خود دچار بحران می­‌شوند، معمولاً زندگی زناشویی مستحکم­‌تری در طولانی­‌مدت دارند.
  • بخشی از تصمیم­‌گیری برای بازسازی رابطه زناشویی به بازنگری انتظارات شما از ازدواج بر می­‌گردد. اگر شما و همسرتان ایده‌های بسیار متفاوتی درباره انتظارات­تان از زندگی داشته باشید، باید به یک مصالحه در این رابطه برسید.
  • هر دو زوج باید از نظر احساسی خود را آماده کنند، در غیر اینصورت امکان بازسازی رابطه وجود نخواهد داشت. شاید این موضوع بسیار واضح به نظر برسد، اما گاهی پیش می­‌آید که یکی از زوجین به طور عاجزانه برای بازسازی رابطه تلاش می­‌کند، در حالی­‌که طرف دیگر علاقه‌­ای به این کار ندارد. این موضوع ممکن است برای هر دو طرف نیز پیش بیاید.
  • درباره نوع زندگی خود تصمیم بگیرید. سلایق و ایده‌­های افراد متفاوت است و برای یک ازدواج خوب، باید انتظارات و اهداف، مشخص و واضح باشند. بازسازی زندگی زناشویی فرصتی است که به شما اجازه می­‌دهد، از اشتباهات گذشته درس بگیرید و تغییرات لازم را برای آینده اتخاذ کنید.

ادامۀ این مطلب را می‌توانید در بسته خوشبختی شماره یک مشاهده کنید.

برای مشاهده و دانلود کتاب، اگر از قبل اشتراک دارید، در حساب کاربری خود کنید یا اشتراک تهیه کنید.

دانلود کتاب الکترونیکی چگونه یک زندگی زناشویی را بازسازی کنیم؟

حجم 1,621 کیلوبایت
فرمت pdf
زنبیل خرید