۱۰ نکته برای رسیدن به آرزوها در زندگی

دستیابی به موفقیت زندگی

من یکی از قهرمانان المپیک هستم و می‌خواهم به شما نکات مهمی را برای رسیدن به آرزوها در زندگی بگویم. من با احساس گیر کردن در مشکلات زندگی بیگانه نیستم. من با بهترین مربی‌های دنیا طی ۲۰ سال ورزشی‌ام تمرین کرده‌ام و همینطور وقتی در مسابقات المپیک ۲۰۰۸ شرکت کردم. اما زمانی که می‌خواستم شرکت شخصی خودم را راه‌اندازی کنم تا دانش خودم را درباره روانشناسی انگیزه و تمرین با دیگران به اشتراک بگذارم، آن‌قدری که فکر می‌کردم آسان نبود.

شروع کردن یک تجارت جدید راحت نیست. شما مجبور می‌شوید از همه شرایط راحت و ثابت خود دست بکشید تا در شرایط ناشناخته و غیرقابل پیش‌بینی غوطه‌ور شوید. چیزهای زیادی مانع از جهش ما می‌شوند؛ مواردی مثل ترس و حس ناامنی و یک چیز که بالاتر از بقیه است: انگیزه…

وقتی به روزهایی که یک قهرمان بودم برمی‌گردم، می‌فهمم که چه چیزی متفاوت بود. به یاد می‌آورم که چه چیز و یا چه کسی باعث شد تا خودم را جلو بکشم حتی وقتی که نمی‌خواستم. تفاوت در این بود که به عنوان یک ورزشکار، روزهای سازمان یافته‌ای داشتم و یک مربی هم برای گزارش کردن موارد به او داشتم. سازمان و ساختار باعث متمرکز ماندن ما می‌شود و یک مربی سبب جلو راندن ما می‌شود و ما را در معرض چالش‌های گوناگون قرار می‌دهد. خوشبختانه من این مرحله را پشت سر گذاشتم و با  یک سرویس ارائه‌دهنده مربی آنلاین آشنا شدم که به کمک افراد برای دست‌یابی به اهدافشان می‌پرداخت. تصمیم گرفتم همه درس‌هایی را که در این راه آموخته بودم جمع‌آوری کنم و با دیگران به اشتراک بگذارم تا به تلاش برای بهتر کردن خود بپردازند.

جمله انگیزشی پائولو کوئیلو

این‌ها ۱۰ تا از بهترین نکات برای رسیدن به آرزوها در زندگی هستند:

بر روی تعهد تمرکز کنید، نه انگیزه

چقدر نسبت به اهدافتان تعهد دارید؟ چقدر برایتان مهم هستند و چه چیزهایی را حاضرید برای به دست آوردنشان قربانی کنید؟ اگر خود را کاملا متعهد یافتید، انگیزه از آن تبعیت می‌کند و خود به خود ایجاد خواهد شد.

در جستجوی دانش باشید، نه نتایج

اگر بر هیجان حاصل از کشف کردن، ترمیم کردن، جستجو کردن و تجربه کردن متمرکز شوید، انگیزه شما همواره تحریک می‌شود و سوخت لازم را دریافت می‌کند. اگر تنها بر نتایج متمرکز شوید انگیزه شما مانند تغییرات آب و هوا خواهد شد؛ در اولین دقیقه‌ای که در شرایط طوفانی قرار گرفتید، خواهد مرد. بنابراین کلید آن متمرکز شدن بر سفر است، نه مقصد. به فکر کردن درباره آنچه که در طی مسیر یاد می‌گیرید و آنچه که توانایی اصلاح آن را دارید ادامه دهید.

سفر کردن را لذت بخش کنید

این یک سرگرمی عالی است. زمانی که آن را جدی می‌گیرید، احتمال زیادی دارد که احساساتی شوید و چشم‌انداز را از دست داده و دوباره گیر بیافتید.

از افکار راکد رهایی یابید

افکار روی احساسات تاثیر می‌گذارند و احساسات با دیدی که به کار خود دارید مشخص می‌شوند. شما افکار زیادی در ذهن خود دارید و همواره قدرت انتخاب این را دارید که بر روی کدامیک متمرکز شوید؛ آنهایی که از نظر احساسی شما را گیر می‌اندازند (ترس، شک) یا آنهایی که شما را به جلو می‌رانند (هیجان، تجربه کردن، امتحان کردن چیزهای جدید،خروج از منطقه امن خود)

از تخیل خود استفاده کنید

پس از رهایی یافتن از افکار راکد قدم بعدی استفاده از تخیل است. وقتی چیزها خوب پیش می‌روند، شما سرشار از انرژی مثبت هستید و وقتی در حال تجربه سختی‌ها می‌باشید نیاز به فعال‌تر بودن دارید. پس نام وضعیت خود را تغییر دهید. اگر به تکرار “من از کارم متنفرم” ادامه دهید، حدس می‌زنید چه احساساتی را این کلمات بر می‌انگیزند؟ این یکی از اهمیت‌های تخیل است! شما همیشه می‌توانید چیزی را برای یادگیری حتی از بدترین رئیس در دنیا در خسته‌کننده‌ترین شغل پیدا کنید. من یک تمرین عالی برای شما دارم: فقط برای سه روز چیزهای مثبت بگویید و به آنها فکر کنید و ببینید که چه اتفاقی می‌افتد.

جمله انگیزشی البرت انیشتین

از ناز پرورده کردن خودتان دست بردارید

انگیزه به معنی عمل است و عمل، نتایج را به دنبال دارد. گاهی اوقات اعمال شما در رسیدن به نتایج دلخواهتان با شکست مواجه می‌شود. پس شما ترجیح می‌دهید که بر خودتان آسان گرفته و خود را در شرایط سخت قرار ندهید. شما برای رسیدن یک زمان عالی، یک فرصت صبر می‌کنید در حالی که خود را دچار رکود می‌کنید و حتی گاهی اوقات افسردگی. از این وضعیت خارج شوید، خود را به چالش بکشید و کاری را که می‌خواهید انجام دهید حتی اگر ترسیده باشید.

از حواس پرتی رهایی یابید

چیزهای بی‌معنی و حواس‌پرتی‌ها همیشه در سر راه شما قرار خواهد داشت مخصوصا آن دسته از چیزهای راحت و معمول که شما عمدتا تمایل به انجام آنها دارید. به جای آن‌ که روی چالش‌های جدید و برنامه‌های پر معنا تمرکز کنید، یاد بگیرید که بر روی چیزی که دارای بیشترین اهمیت است تمرکز کنید. لیستی از وقت‌تلف‌کن‌ها نوشته و خود را مسئول انجام ندادنشان بدانید.

به دیگران تکیه نکنید

نباید هیچ‌وقت از دیگران انتظار داشته باشید که آن را برای شما انجام دهند؛ حتی از شریک، دوست و یا رئیس خود. آنها همه درگیر مشغله‌های شخصی خود هستند. هیچ‌کس شما را خوشحال نخواهد کرد یا اهداف شما را به دست نخواهد آورد. همه چیز بسته به خود شماست.

برنامه

از سه قدم بعدی خود آگاه باشید. به چیز بیشتری نیاز ندارید. تقویم هفتگی خود را پر کنید و به یادداشت کردن “چه زمانی انجامش خواهید داد؟ چه چیزی را؟ و چگونه؟” بپردازید. چه زمانی، چه چیزی و چگونه برای برنامه مهم هستند. مرور کنید که چگونه هر روز با آنچه که یاد گرفته‌اید، سپری می‌شود و آن‌هایی که نیاز به اصلاح دارد، اصلاح می‌شوند. رسیدن به آرزوها تنها با برنامه قوی ممکن است.

خود را از سوختن محافظت کنید

به راحتی ممکن است زمانی که پر از انگیزه هستید بسوزید. در خود بنگرید و هرگونه نشانه‌ای از خستگی را تشخیص داده و زمانی را به استراحت اختصاص دهید. هنگامی که برنامه استراحت و تفریح را در تقویم هفتگی خود می‌گنجانید، بدن و ذهن شما استراحت می‌کنند. تمرین‌های متنوعی انجام دهید، به تعویض و جایگزینی بین چیزهای خلاقانه و عقلانی و حقیقی ادامه دهید و همچنان به تنهایی و یا با گروهتان کار کنید. مکان‌ها را جایگزین کنید. تفکر کنید و فقط یک نفس عمیق بکشید، چشم‌هایتان را ببندید و روی یک چیز برای ۵ دقیقه تمرکز کنید.
عدم انگیزه در شما تنها بخاطر تنبلی یا نداشتن هدف نیست. حتی بزرگترین ستاره‌ها، ثروتمند‌ترین تاجرها یا کامل‌ترین و بهترین ورزشکاران گاهی اوقات از مسیر خود منحرف می‌شدند. چیزی که باعث انگیزه در آنها می‌شد کنجکاوی درباره این بود که چه مقدار می‌توانند بهتر و یا سریع‌تر عمل کنند.

پس با توجه به همه نکات بالا، کنجکاو باشید و این شما را به اهدافتان و موفقیت می‌رساند. با این شرایط رسیدن به آرزوها امری حتمی خواهد بود.

نویسنده: اینگا استیزیلی‌ نایت | ترجمه: سپیده ناجی

اشتراگ گذاری:

ارسال به واتس آپ
ارسال به ایمیل
ارسال به تلگرام

Add a Comment

برای افزودن دیدگاه باید وارد شوید .

مطالب مرتبط

زنبیل خرید