۱۰ چیزی که افرادِ بسیار موفق در آخر هفته‌های خود به آن می‌پردازند

کارهای ضروری آخر هفته
نویسنده: کیسی ایمفیدن | ترجمه: سپیده ناجی

موفق بودن یک مفهوم است. باید بدانید که مفهوم متفاوت دیگری وجود دارد به نام موفقیتِ استثنائی! برای رسیدن به سطح بالایی از موفقیت، شما باید مشتاق بدست آوردن آن باشید. امروزه هدف‌‌گذاری‌های شغلی به این شکل هستند: چگونه در کمترین زمان، بیشترین کار را انجام دهیم؟ بنابراین در حالی که تعداد کثیری از مردم آخر هفته‌ها را زمانی برای استراحت می‌بینند، افراد استثنایی و موفق نظریه متفاوتی درباره چگونگی سپری کردن آخر هفته‌های خود دارند. در اینجا نحوه گذراندن آخر هفته‌های آنها برای ساختن یک هفته از کارِ پربار و سازنده آورده شده است:

ارزش زمان استیو جابز

آنها صبحِ زود از خواب بیدار می‌شوند!

تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل می‌گوید که در ساعت ۳:۴۵ صبح از خواب بیدار می‌شود. هر روز و حتی در آخر هفته‌ها هم همین‌طور است. می‌بینید که فکر کردن به آن هم سخت است چون در آخر هفته‌ها شما احتیاج به ماندن در تخت‌خواب تا اواسط روز دارید یا حداقل به آن عادت کرده‌اید! با این وجود افراد بسیار موفق زود از خواب بیدار می‌شوند چون آنها می‌دانند وقت گران‌بهاست و نباید به بطالت بگذرد فرقی هم نمی‌کند که چه روزی باشد.

آنها می‌خوانند

شما نمی‌توانید قدرتِ خواندن را نادیده بگیرید. الیمانتاس بالسیوناس مدیرعامل شرکت Travel Ticker می‌گوید: “خواندن و آشنا بودن با آنچه که در صنعت گردشگری اتفاق می‌افتد، مرا در موقعیتی قرار می‌دهد تا به کشف کردن چیزهایی بپردازم که در رقابت‌ها ممکن است از آنها چشم‌پوشی شوند.” با خواندن و توسعه دادن دانش خودتان به طور ویژه و حتی در آخر هفته‌ها، از رویکرد وظایفی که در طول هفته داشتید و خواهید داشت بهتر مطلع می‌شوید.

آنها زمانی را به فکر کردن اختصاص می‌دهند

همانطور که سقراط می‌گوید: “یک زندگیِ امتحان نشده و مورد بررسی قرار نگرفته ارزش زندگی کردن را ندارد” و افراد موفق این فلسفه را دنبال می‌کنند که آخر هفته‌ها را به زمانی برای به عقب نگریستن اختصاص می‌دهند تا ببینند چه کارهایی انجام داده و چه کارهایی را انجام نداده‌اند. با فکر کردن به هفته‌ای که گذراندید می‌توانید روی اصلاحاتی که نیاز به انجام آن دارید در اولین روز از هفته خود متمرکز شوید.

آنها زمانی را برای دنبال کردن آنچه که به آن علاقمند هستند ایجاد می‌کند

افراد موفق می‌دانند دوندگی برای موفقیت به این معنی نیست که آنها مجبور به فراموش کردن سرگرمی‌های مورد علاقه‌شان هستند. آخر هفته‌ها فرصتی برای خلاق بودن و انجام دادن هر چیزی است که بیشتر دوست دارید.

آنها چیزی را می‌بخشند

الکسی چاکلین بنیان‌گذار و مدیرعامل !Write می‌گوید: “من آخر هفته‌ها را برای بخشیدن استفاده می‌کنم با نشان دادن این که من عضوی از جامعه هستم” و توماس کورلی در کتاب “عادات ثروت؛ عادات موفق روزانه‌ افراد ثروتمند”  به این نتیجه رسیده است که افراد موفق نهایتا ۵ ساعت را در ماه به بخشیدن اختصاص می‌دهند.

جمله انگیزشی زیگ زیگلار

آنها خود را از دسترس خارج می‌کنند

افراد موفق می‌دانند که باید زمانی را به خلوتِ خود اختصاص بدهند. جایی که تلفن‌ها را کنار می‌گذرانند و ایمیل‌ها را چک نمی‌‌کنند. آخر هفته‌ها ایده‌آل‌ترین وقت برای جستجوی یک زمان خالی برای خلوت کردن است حتی اگر کوچک باشد.

آنها با خانواده خود ارتباط برقرار می‌کنند

طی روزهای هفته ممکن است برای افراد موفق امکان و وقت کافی برای گذراندن زمان با خانواده و دوستان نباشد. بنابراین آخر هفته‌ها می‌تواند فرصت مناسبی برای انجام آن باشد.

آنها تناسب اندام خود را حفظ می‌کنند

ورزش کردن به شادابی کمک می‌کند. نه فقط به این دلیل که ذهن شما را قوی می‌کند. ورزش به شما فرصت پاکسازی ذهن و پذیرش ایده‌های تازه برای هفته‌ پیش رو را به شما می‌دهد.

آنها جنبش سازند!

افراد موفق برای به دست آوردنِ حد واسط ثابت نمی‌مانند. آنها همیشه با افزایش جنبش و حرکت روی تعالی و برتری متمرکز می‌شوند. آخر‌ هفته ها فرصت مناسبی برای قرار دادن چیزی در چشم انداز خود و به دست آوردن وضوح و روشنی است تا بر روی مهم‌ترین اهداف خود دوباره متمرکز شوید.

آنها برای هفته آینده برنامه ریزی می‌کنند

جَک دُرسی در کار خود روش خاصی دارد. او ۱۶ ساعت را از دوشنبه تا جمعه کار می‌کند. اما اطمینان حاصل می‌کند که برنامه‌اش اجازه استراحت در شنبه‌ها را به او می‌دهد و از یکشنبه‌ها برای برنامه‌ریزی هفته آینده استفاده می‌کند.

شما آخر هفته‌های خود را چگونه سپری می‌کنید؟

اشتراگ گذاری:

ارسال به واتس آپ
ارسال به ایمیل
ارسال به تلگرام

Add a Comment

برای افزودن دیدگاه باید وارد شوید .

مطالب مرتبط

زنبیل خرید