چهار راهکار ساده که کمک می‌کند استاندارد‌های خود را بالا ببرید

بالا بردن استاندارد زندگی

سالِ جدید تازه فرا‌ رسیده است. امیدها و تصمیمات ما برای سال جدید هنوز در ذهنمان تازه و زنده است. برای بیشتر مردم، این برهه از زمان لحظاتی است که غرق در وضعیت مالی و جسمانیِ خود هستند و چیزهایی تغییر می‌کند. وقتی که تعطیلات به پایان می‌رسد، شما احتمالا با توجه‌ای بیشتر از حدِ‌ معمول، به مرور در اینترنت می‌پردازید چون که تمایل دارید قوی‌تر از سال گذشته به بازیِ کار و زندگی برگردید. با این حال آیا متوجه شده‌اید که گفتن آن ساده‌تر از انجام دادنش است؟

مشکل اینجاست که بیشتر ما هنوز واقعا رشد نکردیم. ما به‌ راحتی در محافل شرکت می‌کنیم، می‌خوانیم، در سمینارها حضور می‌یابیم، فیلم‌هایی که در یوتیوب از افراد سرشناس قرار دارد را تماشا می‌کنیم که به ما انگیزه و هیجان می‌دهند و بعد از آن ما به شیوه‌ی عادی زندگیِ خود که استاندارد پایینی دارد و به آن عادت کرده‌ایم بازمی‌گردیم؛ من آن را دور زدنِ واگن می‌نامم. این به معنی آن نیست که ما هدفی را تعیین نکرده‌ایم بلکه به معنی آن است که ما اهداف کوچک و به اصطلاح تحقق‌شونده‌ای را تعیین کرده‌ایم که می‌دانیم دست‌یافتنی هستند. با این حساب هیچ راهی برای شروع یک سال جدید برای کسی‌ که خواهان تجربه‌ شور و شوقِ بیشتر، آزادی بیشتر و موفقیت بیشتر در سبک زندگی خود می‌باشد، نیست. این چیزی بود که باعث شد من توصیه‌هایی را از دوست خوبم جان مک‌گرات جمع‌آوری کنم که بهترین مربی در اجرا، رکوردشکن جهانی و مربی ورزشکاران و قهرمانان المپیک است.

جان در بخش استقامت و اصلاحاتی از این قبیل که یک فرد در سن ۵۰ سالگی می‌تواند قوی‌تر از آنچه که در سن ۲۰ سالگی بود باشد، نه تنها رکورد جهان را در اختیار دارد؛ بلکه او کاملا به این مشهور است که به ورزشکاران کمک می‌کند از صفر به قهرمانی برسند. وقتی که از او پرسیدم نصیحت او برای سال ۲۰۱۸ به دانشجویان بخش “اجرای برتر” خود چه بوده است، او به من یادآوری کرد که هرکدام از ما به نوبه خود یک هنرمند، ایفاگر و یک نابغه‌ایم. برای همه ما داستانی وجود دارد که برای تعریف آن اینجاییم و به همین ترتیب وظیفه الهی ما ایجاب می‌کند که از محدودیت‌های وضعیت موجود خود عبور کرده و آنچه که در زندگی‌مان به‌مرور بیان خواهد شد را تعریف کنیم. تعیین استانداردی بالاتر از آنچه که قبلا داشتیم، مهم‌ترین توصیه‌ای است که جان به همه افراد؛ خواه زنان خانه‌دار، دانش‌آموزان، کارآفرینان، ستارگان موسیقی راک، مدیرعاملان یا حتی رئیس‌جمهور یک کشور می‌کند.

مهم نیست چه سازی را می‌نوازید؛ یاد بگیرید به بهترین شکل آن را نواخته و به یک شخصیت منحصر به فردِ جهانی تبدیل شوید. چرا؟ چون وقتی استاندارد بالایی را برای خودتان تعیین می‌کنید و به همان میزان از خودتان انتظار دارید، نه تنها دیگران را نیز به سطح بالایی می‌کشانید بلکه آنها را به کشش و کشف آنچه که از آن پدید آمده‌اند دعوت می‌کنید. درخشش نورِ وجودی شما بهترین هدیه‌ای است که می‌توانید به این جهانِ پراکنده و متفرق و مجادله‌گر تقدیم کنید. امیدوارم تصمیمی گرفته باشید که بر مبنای آن زمان درخشش و موفق‌ شدن شما برسد.

بهترین روز زندگی

در اینجا ۴ نکته برای شروع‌تان آورده شده است:

  1. آگاهی بیشتر از آن دسته الگوهایی که زندگی شما را اداره می‌کند

اکثر باشگاه‌ها در ماه ژانویه شلوغ هستند ولی با تمام شدن ماه فوریه بیشتر مردم آنجا را ترک می‌کنند و از ادامه دادن به آن منصرف می‌شوند. اولین باری نیست که این را می‌شنوم و این به این‌خاطر است که ما متوجه نیستیم عادت‎‌ها و الگوهای فکری را دنبال می‌کنیم که اجازه نمی‌دهند اهدافمان را دنبال کنیم.

  1. مسئولیت کاملِ شخصی برای سلامت مالی و جسمانی خود در سال جاری را بر‌عهده بگیرید

جان می‌گوید که ۳۰۰۰ رژیم غذایی در جهان وجود دارد که هیچ‌کدام از آنها کار نمی‌کند. می‌دانید چرا؟ چون تنها راهی که بعضی چیزها کار می‌کنند این است که شما آنها را به کار بگیرید. برای پول درآوردن بصورت آنلاین هم همین‌گونه است. سیستم‌ها و مدل‌های تجارتی زیادی وجود دارد ولی تنها مدلی که شما را ثروتمند می‌سازد آن است که شما به‌درستی یاد بگیرید آن را در کار خود اعمال کرده و مسئولیت کامل آن را برعهده بگیرید. تحقیقات لازم را انجام دهید و بهترین مربی تناسب‌اندام، کار و تجارت و یا مشاور مالی را پیدا کنید. روش‌ها و متدهایی را بیابید که با ارزش‌ها و اهدافتان در زندگی مطابقت دارد.

  1. قوانین ۸۰ به ۲۰ را برای اهداف مالی و جسمانی‌تان به کار بگیرید

شما باید یاد بگیرید در سال جاری باهوش‌تر عمل کنید نه سخت‌تر و بیشتر. چه در باشگاه باشد یا چه در کار و تجارت، اطمینان حاصل کنید با افرادی کار می‌کنید و از آنها پیروی می‌کنید که به شما کمک می‌کنند با کمترین تلاش، بیشترین را بدست آورید.

جمله انگیزشی جان مکسول
  1. با عالی‌ترین افراد همفکری کنید

از آن‌جایی که موضوع بحث ما دریافت توصیه از افراد حاذق و باهوش‌تر کار کردن و نه سخت‌تر کار کردن است، از شما می‌خواهم که روی افراد نابغه و مبتکر سرمایه‌گذاری کنید. ناپلئون هیل اصطلاح “مغز متفکر” را در کتاب مشهورش “بیندیشید و ثروتمند شوید” ابداع کرد و او مدرک وسیع و گسترده‌ای را بر چگونگی موثر بودن ابداعات و اختراعات ارائه کرد. در سال جاری اطراف خود را با افرادی که دارای ذهن سالم هستند پر کنید. افرادی ثروتمند، سالم و موفق. آنها نه تنها شما را برای قدم‌ برداشتن‌های بعدی به چالش می‌کشند بلکه شما را برای ایفاگری و سازندگی در کلاس جهانی تشویق و حمایت می‌کنند.

اشتراگ گذاری:

ارسال به واتس آپ
ارسال به ایمیل
ارسال به تلگرام

Add a Comment

برای افزودن دیدگاه باید وارد شوید .

مطالب مرتبط

زنبیل خرید