۷ عادت قدرتمند از یک میلیونر خودساخته

عادت های میلیونرهای خودساخته

وقتی ۲۰ ساله بودم، آمادگی این را داشتم که زندگی‌ام را به مرحله بعد ارتقا دهم اما احساس گیر افتادن می‌کردم! هنوز پیش والدینم زندگی می‌کردم، از یک شغل جانبی ساعتی ۸ دلار درآمد داشتم و در یک برنامه MBA هم ثبت‌نام کرده بودم که پایان‌ناپذیر بود! عمیقا می‌دانستم که مجبور به فرارم. اما برخلاف آن ادامه می‌دادم و نمی‌خواستم از خودم فرار کنم. زمانی که مصمم گشتم تا تغییری را ایجاد کنم، واقعا می‌خواستم که موفق شوم فقط اینکه نمی‌دانستم از کجا یا چطور شروع کنم. چیزی که قاطعانه باورش داشتم این بود که اگر من عادات خودم را تغییر دهم، عادات من نیز مرا تغییر می‌دهند.

پس به جای فریب دادن خودم با فعالیت‌های گوناگونی مثل تلویزیون تماشا کردن و ورزش کردن، شروع به سخنرانی و خواندن کتاب کردم و نتایج مثبت آن را مشاهده کردم. به صورت حرفه‌ای، صلاحیت بیشتری پیدا کردم و از لحاظ شخصیتی اعتماد به نفس بیشتری یافتم. فهم اینکه صلاحیت و شایستگی، اعتماد به نفس را به همراه دارد، نکته‌ای اساسی بود که زندگی مرا تغییر داد. این مرا قادر ساخت به قله موفقیت دست پیدا کنم تا ثروت را خلق کرده و الهام‌بخش افراد بسیاری شوم. عاداتی که خلق کردم مرا به فردی که الان هستم تبدیل کرد. مرا از درآمد ساعتی ۸ دلار در سن ۲۱ سالگی به یک میلیونر خودساخته در ۲۴ سالگی رساند که می‌تواند زندگی شما را نیز تغییر دهد.

جمله انگیزشی ارسطو
  1. کلمات خود را ساده کنید!

تا چه میزان می‌توانید پیام خود را انتشار دهید؟ یک میلیونر خودساخته می‌داند که چگونه پیام‌های خود را به ساده‌ترین لحن به اشتراک بگذارد. او از کلمات خود با دقت بالا استفاده می‌کند و چیزی که می‌گویند دارای عمیق‌ترین معنی است. من به شخصه هر‌‌‌ روز فرهنگ لغات را مطالعه کردم اما هیچ‌وقت تلاش نکردم تا از هر کلمه‌ای که می‌دانم استفاده کنم. بسیاری از افراد با غرور و یا صحبت کردنِ تحقیرآمیز خود فرصت‌ها را نابود می‌کنند. به طور خلاصه، هیچ‌وقت مردم را در دریایی از پرگویی غرق نکنید. برای یادگیری اینکه به سهولت صحبت کنید، به انجمن‌ها یا جمع‌هایی نزدیک خود (مرتبط با مهارت‌های ارتباطی) ملحق شوید تا توانایی‌های ارتباطی خود را تقویت کنید. متاسفانه بسیاری از افراد در ارتباطات خود تنبلی می‌کنند و زیرکانه از عادات بقیه کپی‌برداری می‌کنند اما میلیونرها محتاطانه بر‌ روی آنچه که می‌گویند و چگونگی آن، کار کرده و اصلاحات را اعمال می‌کنند.

  1. چیزهای کهنه و قدیمی را دور بیاندازید

قبل از روبرو شدن با موارد جدید و تازه، باید قدیمی‌ها را رها کنید. اگر ماشین جدید و یا خانه نو می‌خواهید پس قدیمی‌ها را رها کرده و به دنبال جدیدتر‌ها باشید. زمانی که خواهان به دست آوردن یک ذهنیت مثبت هستید، باید در ابتدا از شر منفی‌ها خلاص شوید. برای دور انداختن عادات منفی خود، باید آنها را با مثبت‌ها جایگزین کنید. من این را روزی فهمیدم که برای خوردن دو برگر ارزان به مک دونالد رفته بودم. آن روز تصمیم گرفتم تا ریسک کرده و برای یک تجربه جدید و لذت‌بخش، بهترین رستورانی که استیک سرو می‌کند را در همان حوالی پیدا کنم. به جای آن که زیاده‌روی کرده و چندین روز در هفته برگر‌های یک دلاری بخورم، ماهی یک الی دو دفعه پولم را صرف یک استیک بی‌نظیر می‌کردم و از این جهت راضی‌تر بودم. و این یک عادت مهم میلیونر خودساخته است!

  1. روزانه هدف تعیین کنید

من هر روز اهدافم را روی کاغذ می‌نویسم. این عادت الهام‌بخشی است که به خودم قول داده‌ا‌م در تمام طول زندگی‌ام حفظش کنم. چه بخواهید برنامه‌های مالی خود را بنویسید یا برای وظایف هفتگی خود برنامه‌ریزی کرده و یا راه‌های جدیدی را برای ساختن امپراطوری خود طرح‌ریزی کنید، نیاز خواهید داشت که تعیین هدف روزانه را به یک عادت تبدیل کنید. زیرا روز به روز منجر به جنبش و پیشرفت شما خواهد شد. وقتی که هر روز اهداف خود را تعیین می‌کنید، کمک می‌کند به اولویت‌بندی و انجام دادن چیزهایی که در همان اول بایستی انجام شوند بپردازید. اولویت‌بندی انجام آن دسته کارهایی است که بیشترین اهمیت را دارند. میلیونر خودساخته به جای دنبال کردن فعالیت‌های ۱۰۰ دلاری، با استفاده از عادت تعیین اهداف روزانه خودش را به سمت فعالیت‌های ۱۰۰۰ دلاری می‌کشاند. به محض اینکه برای اولین بار فعالیت‌های مفیدی را در برنامه روزانه خود می‌گنجانید، در بانک خود نیز پول اضافه‌تری خواهید کرد.

  1. هماهنگ باشید

شما باید هر آنچه را که گفته بودید انجام دهید. مواقع زیادی در زندگی هست که از شما خواسته می‌شود ارزش‌های شخصی خود را برای رسیدن به اهداف حرفه‌ای فدا کنید؛ این کار را نکنید! هیچ چیز ارزشمند‌تر از هماهنگی در زندگی شخصی و حرفه‌ای شما نیست. این امکان ترکیب شدن تجارت با لذت را به شما می‌دهد. افراد زیادی به شما خواهند گفت که نمی‌توانی تجارت را با لذت ترکیب کنید اما آنها اشتباه می‌کنند. وقتی شما چیزی را که دوست دارید انجام می‌دهید، تجارت لذت‌بخش می‌شود. وقتی زندگی شما بر پایه درستی و صداقت باشد، اعتبار و معروفیت شما رشد خواهد کرد و با این کار سبب پیشرفت خود و دیگر افراد مرتبط با خودتان می‌شوید.  یک میلیونر خودساخته در تمامی جهات زندگیش هماهنگی کامل وجود داشته و از تک تک ابعاد لذت می‌برد. هیچ‌گاه اعتبار خود را با دست کشیدن از بزرگترین ارزش‌ها و آرزو‌های خود، به خطر نیندازید.

  1. تصمیم‌گیری کنید

هرچه تصمیمات بیشتری بگیرید، موفق‌تر خواهید بود. مادامی‌که فردی می‌تواند ده تصمیم در یک روز بگیرد، فرد دیگری می‌تواند ۱۰۰ تصمیم در روز بگیرد. کسی که بیشترین تصمیم‌ها را بگیرد برنده خواهد بود حتی اگر این تصمیمات اخذ‌ شده به شکست بینجامد. تصور کنید در جهت خلاف خیابان یک‌طرفه قرار گرفتید؛ با قرار گرفتن در این شرایط یاد می‌گیرید که به سرعت اصلاحات را انجام دهید. اما بسیاری از افراد از گرفتن تصمیمات حیاتی واهمه دارند زیرا با ترس تسخیر شده‌اند و این ترس، آنها را از کار می‌اندازد. از کار افتادن مانع تصمیم‌گیری می‌شود و آنها را مجبور به از دست دادن فرصت‌ها می‌کند. یک میلیونر خودساخته همواره تصمیم‌گیری می‌کند حتی اگر نداند که او را به کجا خواهد رساند. مطمئن باشید شما نیز با این شیوه به زودی همه جواب‌هایی که نیاز دارید را پیدا می‌کنید.

  1. سوال بپرسید

بیشتر افراد تصور می‌کنند که همه پاسخ‌ها را می‌دانند. این تصور، آنها را از دانستن حقیقت دور نگه می‌دارد. شما باید سوال بپرسید تا به وضوح مسیری که در پیش رو دارید دست یابید اما حقیقت امر این است که بیشتر مردم سوال نمی‌پرسند؛ آنها برحسب عادت مسیر را حدس می‌زنند. چرا؟ بسیاری از مردم سوال نمی‌پرسند زیرا آنها را در معرض رویارویی با حقیقت قرار می‌دهد. ممکن است آنها را بترساند یا به فکر کردن وا دارد که همین دلیلِ شکستشان در طرح کردن پرسش می‌باشد. برای میلیونر خودساخته شدن به سوال‌هایتان جواب ندهید، از جواب‌هایتان سوال طرح کنید. زمانی که به دانستن حقایق نیاز پیدا می‌کنید، باید پرس و جو کنید نه اینکه بر‌طبق حدس و گمان پیش روید!

جمله انگیزشی ولترا
  1. استاد شوید

روزی پیانیست ماهری در یک مهمانی به اجرا پرداخت. پس از اجرا زنی از آن مهمانی به پیانیست گفت: “هر چیزی می‌دهم تا دوباره همانطور بنوازی.” وقتی که استاد پیانو قهوه‌اش را به آرامی مزه مزه می‌کرد، مکث کوتاهی کرد و گفت: “نه نمی‌توانید.” به سرعت سکوت سنگینی فضا را پر کرد که آن زن و بقیه را با سردرگمی بزرگی مواجه کرد. او ادامه داد: “شما در ازای نواختن من هر چیزی می‌توانید بدهید جز زمان. شما نمی‌توانید ساعت به ساعت، روز به روز و سال تا سال بنشینید و تمرین کنید.” سپس هنگامی که فنجان قهوه‌اش را سر جایش قرار می‌داد لبخند گرمی زد و گفت: “لطفا درک کنید. من به دنبال عیب‌جویی یا بهانه‌تراشی نیستم. من فقط می‌گویم زمانی که شما گفتید در ازای نواختن پیانو به من هر چیزی می‌دهید، منظور خود را نرساندید.”

عادات خوب همانند عادات بد اعتیادآور است. زمانی که عادت خوبی را کسب می‌کنید، عادات جدیدی را نیز به دست می‌آورید. به طور متوسط هر فرد سالانه به ۱۰ عادت جدید روی می‌آورد و به این معنی است که آنها عادات قدیمی خود را کم می‌کنند. صرف نظر از همه اینها، در مورد عادات روزمره خود و تاثیری که بر شما دارند فکر کنید و به خاطر داشته باشید که در آغاز شما عادات خود را می‌سازید و سپس آن عادات شما را…

نویسنده: دنیل الای | ترجمه: سپیده ناجی

اشتراگ گذاری:

ارسال به واتس آپ
ارسال به ایمیل
ارسال به تلگرام

Add a Comment

برای افزودن دیدگاه باید وارد شوید .

مطالب مرتبط

زنبیل خرید