دوازده عادت ساده که افراد فوق‌ موفق را از بقیه جدا می‌کند!

عادت های افراد موفق
نویسنده: تروایس بردبری  |  تهیه و ترجمه: محمد مشایخی

موفقیت بیشتر از هر چیز به هوش هیجانی ارتباط پیدا می‌کند. در این مقاله دکتر تراویس بردبری نشان می‌دهد که چگونه افراد فوقِ‌موفق از این مهارت برای دستیابی به رویاهای خود استفاده می‌کنند.

یک مطالعه در دانشگاه استریر نشان داد که بیشتر مردم فکر می‌کنند موفقیت درباره دستیابی شما به اهداف شخصی‌تان است.

افراد فوق‌موفق بسیار از اهداف شخصی فراتر می‌روند. آنها در جنبه‌های مختلف زندگی‌شان برنامه‌ریزی کرده و موفق می‌شوند. جنبه‌هایی نظیر سلامتی روح و جسم، با خانواده بودن، و جنبه‌های شغلی. آنها نه تنها در این موارد خوب عمل می‌کنند، بلکه از انجام آن‌ها به بهترین شکل، لذت می‌برند.

مجموعه TalentSmart (مجموعه بزرگ هوش هیجانی دنیا) یک بررسی در میان بیش از یک میلیون نفر انجام داده است. آنها دریافته‌اند که افراد فوق‌موفق دنیا، نقاط مشترک زیادی دارند. به طور خاص، ۹۰ درصد آنها در مدیریتِ عواطفشان برای متمرکز ماندن مهارت دارند. آنها همچنین آرام و پربار کار می‌کنند.

اگر چه من روش‌های مختلف و متعددی را بررسی کرده‌ام که افراد فوق‌موفق به کار می‌گیرند تا به اهداف خود برسند، اما آنچه که در این مقاله برای شما ذکر کرده‌ایم، ۱۲ مورد از بهترین‌های آن‌هاست. برخی از این موارد ممکن است واضح به نظر برسد ولی چالش واقعی در شناخت زمانی است که شما به آنها نیاز دارید.

و اما؛

دوازده عادت ساده که افراد فوق‌موفق را از بقیه جدا می‌کند:

  • آنها خونسرد هستند:

افراد فوق‌موفق افراد خونسردی هستند چون به طور دائمی، بر احساسات خود نظارت دارند. آنها احساسات خود را درک می‌کنند؛ آنها از این دانش در لحظه‌هایی استفاده می‌کنند که نیاز دارند به چالش‌های پیش آمده واکنش نشان دهند. آنها در این لحظات، به شکل مناسبی خودشان را کنترل می‌کنند. هنگامی که همه چیز در حال سقوط و از دست رفتن است، آنها به طور کاملاً آگاهانه آرام هستند. آنها می‌دانند، هیچ اهمیتی ندارد که چگونه چیزهای خوب یا بد حاصل می‌شود، همه چیز با زمان تغییر می‌کند. همه کاری که آنها می‌توانند انجام دهند، تطبیق و تنظیم خودشان است برای اینکه هم شاد و هم کنترل‌شده بمانند.

  • آنها افراد یادگیرنده و مطلعی هستند:

افراد بسیار موفق می‌دانند که باید بیشتر از دیگران اطلاع داشته باشند، و آنها به طور مداوم در حال بالابردن میزان خودآگاهی خودشان هستند. آنها با خودشان عهد می‌کنند که در این زمینه دائماً رشد کنند. هر زمانی که یک فرصتِ خیلی کوتاه هم پیدا می‌کنند، آن را با یادگیری موارد جدید پر می‌کنند. آنها این کار را به این خاطر انجام نمی‌دهند که “کار درستی است”؛ بلکه آنها انجامش می‌دهند چون اشتیاق زیادی به آن دارند. آنها همیشه به دنبال موقعیت‌هایی هستند که خودشان را بهبود دهند و چیزهای جدیدی در مورد خودشان و دنیای پیرامونشان یاد بگیرند. تنها افراد فوق‌موفق و خاصی هستند که به جای تسلیم شدن در برابر ترس‌های خودشان، از خودشان سوالاتی می‌پرسند. و تصمیم می‌گیرند که به جای اینکه افرادی باهوش به نظر بیایند، چیزهای جدیدی یاد بگیرند.

  • آنها افرادی با تفکرات سنجیده هستند:

فوق‌موفق‌ها تصمیمات خود را با سنجیدن همه موارد می‎‌گیرند. آنها به دنبال مشورت و توصیه‌گرفتن از دیگران هستند. آنها می‌دانند (همانطور که مطالعات نیز نشان می‌دهد) که وابستگی زیاد به تفکرات و الهام‌های غریزی، بی‌فایده و گمراه‌کننده است. تفاوت وقتی ایجاد می‌شود که بتوانیم آرام و منطقی در مورد همه جوانب یک کار فکر کنیم.

عادت های خوب
  • آنها با قطعیت صحبت می‌کنند:

بسیار کم پیش می‌آید که از فردِ فوق‌موفقی بشنویم که از چنین جملاتی استفاده کند: “من مطمئن نیستم”، “من فکر می‌کنم” و … افراد موفق با ادعا و محکم صحبت می‌کنند چون آنها می‌دانند، بسیار سخت است بخواهید مردم به شما گوش دهند وقتی شما نمی‌توانید ایده‌های خود را با قطعیت بیان کنید.

  • آنها از زبان بدنِ مثبت استفاده می‌کنند:

آگاه بودن از حرکات و تن صدا به شما این امکان را می‌دهد که مردم را به سمت خودتان بکشانید. استفاده از یک تن صدای جذاب، جابجاییِ زیاد بازوها، حفظ تماس چشمی و علاقه نشان دادن به شخصی که در حال صحبت است، می‌توانند یک زبان بدن مثبت شکل دهند. افراد بسیار موفق معمولاً از چنین زبان بدنی استفاده می‌کنند. دانستنِ این نکته، یک تفاوت مهم در مکالمات شما ایجاد می‌کند. دلیل این امر آن است که “اینکه شما چطور یک موضوع را بگویید، بسیار مهم‌تر از خود موضوع است.”

  • آنها در اولین برخوردها از خود اثر فوق‌العاده‌ای به جا می‌گذارند:

تحقیقات نشان می‌دهد که بیشترِ مردم، در همان ۷ ثانیه اولی که شما را ملاقات می‌کنند، تصمیم می‌گیرند که از شما خوششان بیاید یا خیر. و پس از این ۷ ثانیه، آنها بقیه مکالمه را با همین تصمیم در درون خودشان تجزیه و تحلیل می‌کنند. شما با دانستن این موضوعِ بسیار مهم، می‌توانید از این مزیت استفاده کرده و توجهِ افراد مختلف را در برخوردهایتان بدست بیاورید. در اولین برخوردها معمولاً زبان بدنِ مثبت بسیار مهم است. داشتن یک حالت قوی، یک دست‌دادنِ محکم و صمیمانه و یک لبخند به شما کمک می‌کند تا اولین برخوردهایتان خوب از آب در بیایند!

  • آنها به دنبال پیروزی‌های کوچک هستند:

افراد موفق علاقه دارند تا خودشان را به چالش و رقابت دعوت کنند، حتی وقتی تلاش‌های آنها منجر به پیروزی‌های کوچک شود. این پیروزی‌های کوچک در نواحی از مغز آنها که مرتبط با انگیزش و پاداش است، گیرنده‌های هورمونی جدیدی ایجاد می‌کند. به وجود آمدن این گیرنده‌های جدید، تاثیر تستوسترون را درون بدن آنها بیشتر می‌کند. که این تاثیر باعث افزایش اعتماد به نفس و اشتیاق آنها برای مواجهه با چالش‌های بعدی می‌شود. هنگامی که شما به مجموعه‌ای از موفقیت‌های کوچک برسید، اعتماد به نفس شما تا ماه‌ها پایدار و عالی باقی خواهد ماند.

  • آنها بی‌باک و نترس هستند:

ترس چیزی بیش از ندادنِ احساسات به قوه تجسم شما نیست. وجودِ خطر یک حقیقت است. هنگامی که شما بخواهید در جلوی یک اتوبوسِ در حال حرکت قدم بزنید، حمله‌ای ناخوشایند از آدرنالین‌ها درون بدنتان اتفاق می‌افتد. ترس یک انتخاب است. افراد خاص و موفقِ دنیا، این موضوع را از هر کسی بهتر می‌دانند. پس آنها به ترس‌های خود پشتِ پا می‌زنند. افراد موفق به جای اینکه اجازه دهند، ترس‌هایشان قدرت تصمیم را از آنها بگیرد، خودشان را به عادتِ مواجهه با ترس‌ها معتاد می‌کنند!

جمله انگیزشی عادت و انگیزه
  • آنها با وقار به نظر می‌آیند:

افراد با وقار افرادی هستند که ویژگی‌های قوی بودن و نجیب و آرام بودن را دارند. آنها هیچ‌گاه به ارعاب و ترساندن دیگران و عصبانی شدن متوسل نمی‌شوند. چون آنها متین و نجیب هستند. طبیعتِ درونیشان به آنها کمک می‌کند تا از پسِ مسائل برآیند. مهم است که بدانید همین متانت و نجابت به آنها قدرت تبدیل شدن به افراد فوق‌موفق را می‌دهد. دسترسی به آنها سخت نیست، آنها دوست‌داشتنی هستند و در برخوردهای دو طرفه بسیار راحت می‌گیرند.

  • آنها صادق هستند:

افراد بسیار موفق دنیا، بر این باور هستند که صداقت، عاملی است که همیشه به بهترین نتایج منجر می‌شود. آنها می‌دانند که صداقت، باعث به وجود آمدن ارتباط‌های مفید و مهمی می‌شود که هیچ‌گاه با نبودِ صداقت به وجود نمی‌آیند. آنها دروغ گفتن را بلد نیستند. بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که معمولاً دروغ می‌گویند، مشکلات روحی بیشتری نسبت به هم‌رده‌های صادقِ خود تجربه می‌کنند.

  • آنها افرادی سپاس‌گزار هستند:

افراد فوق‌موفق می‌دانند که نیاز به همت، اشتیاق و کارِ سخت زیادی است تا بتوانند آنچه که می‌خواهند را بدست بیاورند. آنها همچنین می‌دانند که مشاورین، همکاران، خانواده و دوستان آنها نیز نقش بزرگی در موفقیتشان دارند. به همین دلیل، آنها تلاش می‌کنند به بهترین شکل از این افراد سپاس‌گزاری کنند.

  • آنها افرادی حق‌شناس و قدردان هستند:

افراد موفق قادر هستند که دستاوردهای زیادی بدست بیاورند، چرا که آنها می‌دانند گاهی باید سرعت حرکت خود را کم کرده یا توقف کرده و بابت همه آنچه که تاکنون داشته‌اند قدردانی کنند. آنها می‌دانند که بخش زیادی از موفقیت‌های آنها از تواناییشان در حق‌شناسی و قدردانی از موقعیت‌هایی ناشی می‌شود که زندگی تاکنون به آنها داده است.

این عادت‌ها می‌تواند هر کدام از ما را موفق‌تر کنند اگر ما هر روز از آنها استفاده کنیم.

اشتراگ گذاری:

ارسال به واتس آپ
ارسال به ایمیل
ارسال به تلگرام

Add a Comment

برای افزودن دیدگاه باید وارد شوید .

مطالب مرتبط

زنبیل خرید